Úbytek turistů v Praze v číslech. Je to zdrcující propad, říká radní
Foto: Unsplash
Hlavní město zaznamenalo během prvních tří měsíců tohoto roku téměř 94,6% pokles v cestovním ruchu oproti roku 2019, kdy cestovní ruch ještě nepoznamenala pandemie. Návštěvníků do Prahy přijelo v tomto období nejméně od začátku pandemie. Propad je srovnatelný s druhým čtvrtletím roku 2020, kdy platil v České republice tzv. první lockdown. V této době se cestovní ruch v metropoli propadl o více než 93 procent.
První tři měsíce letošního roku byly pro cestovní ruch zdrcující. Podle dat Českého statistického úřadu se dostal na pouhých 5,4 procent oproti roku 2019. Je to dáno tím, že počátkem roku dle vládních nařízení v České republice platila ta nejpřísnější opatření, kdy se nesmělo cestovat ani mezi okresy. Do hlavního města v tuto dobu přijelo pouhých 82 109 hostů, z toho 65,4 procent tvořili domácí turisté, po nich následovali hosté ze Slovenska a Německa. Dohromady zde strávili 193 538 nocí.
„Přesto, že jsme v posledním roce v Praze zaznamenali opravdu zdrcující propad cestovního ruchu, již minulé léto jsme si vyzkoušeli, že pokud budeme na postupné uvolňování epidemických opatření připraveni, umíme do Prahy nalákat poměrně vysoký počet tuzemských návštěvníků. I na letošní sezonu se připravujeme a těšíme se na návštěvníky z různých koutů republiky i ze zahraničí,“ říká Hana Třeštíková, radní hl. m. Prahy pro oblast kultury a cestovního ruchu.
Podle zástupců Prague City Tourism se metropole také tento rok primárně zaměří na domácí příjezdový cestovní ruch. „Následující měsíce počítáme s tím, že budeme cílit hlavně na tuzemské návštěvníky. Sice věříme, že se bude situace už jenom zlepšovat, ale stále nejsou jasně nastavená pravidla cestování s ohledem na různé tempo očkování a odlišný vývoj pandemie v jednotlivých státech,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Podle něj je jasné, že tento rok budou jednotlivé evropské destinace bojovat o každého turistu. „Jsme v úzkém kontaktu s agenturou CzechTourism, se kterou nastavujeme efektivní marketingové kampaně na zahraničních trzích, abychom přilákali do metropole i turisty ze zahraničí. Samozřejmě se tento rok bude jednat primárně o evropský trh,“ uzavírá Cipro.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují