obchod
27. 4. 2021 • Manželku prodal za koně. Kuriózní případ z USA s nečekanou dohrou • Obchod s lidmi býval v dávné minulosti zcela běžný. Poněkud kuriózně přesto působí případ ze Spojených států, o němž v dubnu roku 1891 psaly pražské noviny. Jistý mladý farmář z Pensylvánie vyměnil svou manželku za koně. Jenomže celý obchod nakonec nedopadl příliš slavně. Přečtěte si, co se přesně stalo.
30. 3. 2021 • Obchody dostaly nařízeno zavřít během Velikonoc • Odvoláváme, co je odvoláno. Tak by se dala v kostce shrnout situace kolem otevírací doby prodejen s potravinami během letošních Velikonoc.
14. 4. 2020 • Farmářské trhy budou povoleny. Pořadatelé ale musí zajistit dodržování pravidel • Prodej na farmářských trzích bude možný od pondělí 20. dubna. Rozhodla o tom dnes vláda na základě shody mezi Ministerstvem zemědělství, Ministerstvem průmyslu a obchodu a epidemiologů z Ministerstva zdravotnictví.
13. 1. 2020 • Čajový sáček vznikl omylem. Měl ušetřit peníze, ale dnes šetří hlavně čas • Čaj v nejrůznějších podobách pijí lidé po celém světě. Někdo s citrónem, někdo s mlékem, někdo k snídani, někdo dopoledne, někdo odpoledne „o páté“, někdo večer před usnutím. Obvykle využíváme onu pohodlnou variantu čajových sáčků, které zalijeme horkou vodou a necháme vylouhovat. Tato nejpoužívanější verze však vznikla víceméně náhodou.
29. 10. 2019 • Nové pražské obchodní centrum za měsíc otevírá. Nabídne desítky obchodů • Nově vzniklé nákupní, volnočasové a kancelářské Centrum Stromovka oznámilo, že svůj provoz zahájí ve čtvrtek 21. listopadu. Na celkové ploše 15 700 m² nabídne více než 90 obchodních jednotek, ale také kancelářské prostory a 500 parkovacích míst.
7. 7. 2019 • Letiště Praha hledá provozovatele obchodů pro cestující • Letiště Praha vypsalo koncesní řízení na provozovatele celkem sedmi obchodů v oblasti tzv. travel essentials. Obchody by měly nabízet například tisk, drobné občerstvení či různé doplňky k cestování. Termín pro podání nabídek je do 2. srpna, základní doba nájmu činí pět let.
25. 6. 2019 • Obchodní centrum na pražském Chodově od září změní název • Návštěvníci největší pražské nákupní galerie si budou muset od podzimu zvykat na nový název. Centrum Chodov se bude nově jmenovat Westfield Chodov. Změnu ohlásil vlastník centra, společnost Unibail-Rodamco-Westfield, které v Praze patří ještě nákupní centra na Zličíně a na Černém Mostě.
1. 2. 2019 • Polovina autobazarů porušuje zákon, zjistila obchodní inspekce • Dodržují prodejci ojetých automobilů stanovená pravidla? Z 83 kontrol autobazarů v loňském roce zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI) porušení zákona téměř v padesáti případech. Nejčastěji šlo o nekalé obchodní praktiky, které pak mohou negativně ovlivnit rozhodnutí spotřebitele při nákupu vozidla. Někteří prodejci také nedostatečně informovali o vlastnostech prodávaných vozidel.
20. 9. 2018 • IKEA na Václavském náměstí otevřela. Podívejte se, jak to vypadá uvnitř • Dnes přesně v 9 hodin ráno se poprvé otevřely dveře prvního pop-up studia společnosti IKEA v Česku. Zajímá vás, jak to vypadá uvnitř?
18. 9. 2018 • IKEA bude mít pobočku na Václavském náměstí. Otevírá už ve čtvrtek • Společnost IKEA otevírá ve čtvrtek 20. září první pop-up studio v Česku. Nachází se v centru Prahy na adrese Václavské náměstí 16 a ponese jméno IKEA Point. IKEA se chce novým konceptem obchodu přiblížit svým zákazníkům a nabídnout jim prostor plný inspirace, pohodlné plánovací studio i oblíbenou kavárnu jako místo pro setkávání s přáteli i pořádání různých aktivit pro zákazníky. Podle zástupců společnosti vznikl IKEA Point jako dočasný prostor, kterým si chtějí otestovat nový koncept menších prostor v centru měst. „Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti. Chceme být ale našim zákazníkům blíž a setkávat se s nimi na více místech. Jedním z nich je právě IKEA Point na Václavském náměstí,“ vysvětluje Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, jak nový koncept zapadá do strategie IKEA. [gallery size="full" columns="1" ids="12807"] IKEA Point poskytne zákazníkům téměř 800 m² inspirace zaměřené na sortiment obývacích pokojů, který bude doplněný o aktuální limitované kolekce. Zákazníci zde mohou s pomocí odborníků z řad IKEA pohodlně plánovat své kuchyně, šatní a úložné systémy a obývací stěny. Kromě plánování bydlení a inspirace je jim k dispozici i příjemná kavárna v prvním patře IKEA Point. [gallery size="full" columns="1" ids="12813"] Design IKEA Point je pojatý v minimalistickém skandinávském duchu. Zákazníci zde najdou novinky v sortimentu, limitované kolekce i ikonické produkty, které však v prostředí pop-upu vystupují v novém světle. V plánovacím studiu jsou veškeré vzorky materiálů v různých barevných kombinacích včetně podpůrných výrobků, jako jsou dvířka, zásuvky nebo úchytky. Zákazníci si můžou vytvořit vlastní koláž produktů a lépe si tak představit a naplánovat celkový vzhled interiéru. [gallery size="full" columns="1" ids="12812"] Pop-up je součástí globální strategie IKEA, která tento koncept testuje v několika zemích. „Pop-up je už dle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě velmi oblíbený. Budou nás velmi zajímat reakce zákazníků. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky,“ uvádí lídr projektu Peter Tichý. Investice do inspirace v centru města činila 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin.