nuda
Nuda je stav nezájmu, nedostatku stimulace nebo zábavy. Je to pocit, který se často objevuje, když člověk není dostatečně angažován, nebo když je v situaci, která mu neposkytuje potřebné podněty. Být v nudě znamená cítit se nezajímavě, unaveně a případně i frustračně. V nudných okamžicích se může zdát, že čas plyne pomalu a že není žádný smysluplný obsah, který by zaujal mysl a povzbudil emoce. Nuda se často vyskytuje v monotónních činnostech, stereotypních situacích nebo při nedostatku vnějších podnětů. Je však důležité si uvědomit, že pocit nudy může být individuální a co je pro jednoho člověka nudné, může být pro druhého zábavné. Existuje mnoho způsobů, jak překonat nudu, jako je hledání nových aktivit, rozvíjení zájmů nebo se zapojení do interakce s ostatními lidmi.
2. 7. 2023 • Trápí vás nuda? Zkuste kreativní způsoby, jak využít volný čas a vylepšit den i celý život • „Nudíte se? Kupte si medvídka mývala!“ Kdo by neznal tuto legendární hlášku z filmu Postřižiny? Většině z nás se stalo, že jsme se ocitli v situaci, kdy se nudíme. Nuda je nepříjemný pocit, který se může objevit v nejrůznějších situacích, ať už jsme doma, v práci nebo na veřejnosti. Místo abychom se nechali pohltit touto negativní emocí, existuje mnoho způsobů, jak se s ní vypořádat a využít čas přínosně. V tomto článku vám přinášíme sedm tipů, jak zapojit svou kreativitu a zlepšit tak nejen dnešní den, ale možná i veškerý další život.
22. 2. 2019 • V kterém věku lidé nejčastěji podvádějí své protějšky • Manželská nevěra je často skloňované téma. Důvodů, proč se jí lidé dopouštějí, může být hned několik – například nedostatek vzrušení, vzájemná odcizenost, odlišné zájmy, problémy s financemi nebo nuda a rodinný stereotyp. V kterém životním období mají lidé největší tendenci podvádět?
22. 2. 2019 • Proč mladí lidé nevydrží dlouho v jednom zaměstnání? Job-hopping se stává fenoménem dneška • Job-hopping neboli časté střídání zaměstnání se stává fenoménem, a to zejména mezi mladšími ročníky. Téměř polovina lidí míní, že je zcela v pořádku najít si nové místo již po roce a zhruba pětina považuje za nerealistické, aby u jedné firmy zůstali déle než dva roky. Mezi významné příčiny job-hoppingu patří především frustrace a nuda. Firmy by se tedy měly usilovně snažit udržet své zaměstnance motivované a zapojené.