Rekonstrukce další pražské tramvajové tratě začíná už tento čtvrtek
Ve čtvrtek v časných ranních hodinách odstartuje rekonstrukce tramvajové tratě v ulicích Starostrašnická a V Olšinách. Práce potrvají do konce letních prázdnin. Cestující v této oblasti musejí počítat s několika dočasnými změnami.
První etapa rekonstrukce v části křižovatky u vozovny Strašnice začala už v polovině května a skončí tuto středu. V rámci ní byl opraven vjezd do tzv. horních vrat vozovny Strašnice a vyměněna kolejová konstrukce v křižovatce Vinice od Starostrašnické ulice.
V rámci druhé a hlavní etapy, která odstartuje ve čtvrtek ráno, nahradí stávající trať z dožitých velkoplošných panelů ve Starostrašnické ulici zcela nová konstrukce na betonové desce s protihlukovými a antivibračními prvky. V ulici V Olšinách bude trať usazena na betonových pražcích s travnatým kobercem.
Dopravní omezení
Kvůli rekonstrukcí bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Průběžná – Vozovna Strašnice. Dopravní podnik (DPP) zavede na trase Strašnická – Vinice náhradní autobusovou dopravu X7 v nepřetržitém provozu. Tramvaje se na zrekonstruovanou trať vrátí v pondělí 31. srpna.
Linky 7 a 95 budou od čtvrtka ve směru z centra ze zastávky Průběžná odkloněny do zastávky Nádraží Strašnice (nástupní zastávka Radošovická). Nadále platí, že linka 13 nejezdí a všechny spoje linky číslo 22 jsou ve směru z centra vedeny až do konečné zastávky Nádraží Hostivař. Linky 26 a 91 jsou ve směru z centra ze zastávky Vozovna Strašnice odkloněna přes zastávky Solidarita a Nové Strašnice do zastávky Černokostelecká.
Úpravy se dočká i vozovna
Během letních prázdnin DPP společně s rekonstrukcí vjezdu do vozovny vymění kolejové konstrukce i na dvoře samotné vozovny Strašnice.
„Jistou zajímavostí je, že vozovna Strašnice je jediná v Praze, do níž lze vjet dvojím nezávislým způsobem. Proto při první etapě bylo možno do vozovny jezdit tzv. dolními vraty (od Strašnické), ve druhé etapě lze do ní vjíždět naopak zrekonstruovaným vjezdem v horních vratech. Teprve o letních prázdninách, kdy je sníženo vypravení tramvají, bude vozovna po 48 letech na dva měsíce úplně uzavřena,“ uvedl Dopravní podnik v tiskové zprávě.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu