Prodeje jízdenek na MHD přes mobil lámou rekordy
Lítačka funguje v Praze od roku 2016.
Prodeje krátkodobých jízdenek i dlouhodobých časových kupónů se vracejí na úroveň před březnovým vypuknutím epidemie covid-19. V červnu 2020 dokonce bylo prodáno prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka historicky nejvíce lístku za jeden den, a to celkem 10 102 krátkodobých jízdenek.
Prodeje jednotlivých krátkodobých jízdenek (do maximální platnosti tří dnů) prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka, kterou provozuje a rozvíjí pražská městská společnost OICT, se vracejí na hodnoty před vypuknutím epidemie covid-19, během níž se počet cestujících v Pražské integrované dopravě snížil na přelomu března a dubna téměř o 85 % oproti stejnému období v loňském roce.
Červenec byl nejúspěšnější
Od poloviny měsíce května prodej jízdenek přes oficiální pražskou dopravní aplikaci roste a 23. června 2020 bylo navíc prodáno historicky nejvíce krátkodobých jízdních kupónů za jeden den. Jednalo se o 10 102 prodaných jízdenek. Měsíc červenec se poté stal historicky nejúspěšnějším měsícem, co se týče celkového prodeje jízdenek. Dohromady si v mobilní aplikaci PID Lítačka cestující zakoupili 257 000 jízdenek. V porovnání s červencem loňského roku se tak jedná o více jak 57% nárůst.
„Prodeje se po několika měsících poklesu opět dostávají na úroveň před propuknutím covidové epidemie. Jsme rádi, že cestující v Praze a Středočeském kraji mobilní aplikaci PID Lítačka pravidelně využívají a že se stává jedním z nejpoužívanějších kanálů prodeje krátkodobých jízdenek. Obzvláště nás těší historický nárůst nákupů jízdenek v červenci, za který vděčíme z velké části tuzemským návštěvníkům Prahy, kteří se rozhodli letošní léto trávit návštěvou české metropole,“ dodává k prodejům krátkodobých jízdenek generální ředitel OICT Michal Fišer.
Aplikaci se lidé naučili používat
Mobilní aplikace PID Lítačka je v provozu od srpna 2018 a je základním stavebním kamenem regionálního dopravního systému PID Lítačka, který propojil a sjednotil odbavování v Praze a Středočeském kraji.
Kromě krátkodobých kuponů v ní lze zakoupit rovněž dlouhodobé časové kupóny a při přepravní kontrole se tak prokazovat pouze prostřednictvím obrazovky mobilního telefonu. V červnu 2020 využívalo mobilní aplikaci téměř 200 000 aktivních uživatelů. Od začátku provozu si aplikaci stáhlo více než 519 000 uživatelů.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu