Pražský Klárov se razantně promění. Má být bezpečnější a zelenější
Pražští radní dnes schválili studii na proměnu Klárova, tedy okolí stanice metra Malostranská. Jejím hlavním cílem bylo nalézt řešení, které by lépe vyvážilo podmínky pro jednotlivé druhy dopravy.
Studie zohledňuje zejména bezpečnost chodců a řeší návaznost na nejbližší okolí Klárova. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) zadal studii ke zpracování ateliéru A69.
Kombinace provozu automobilů, tramvají, cyklistů a chodců byla na Klárově příčinou nadprůměrně vysoké nehodovosti. To byl jeden z důvodů vzniku studie, která tak nově vyvažuje podmínky pro jednotlivé druhy dopravy a klade důraz na bezpečnost chodců. Umožňuje chodcům pohodlně přejít na druhou stranu silnice. Ti, co čekají na tramvaj, se pak nemusí mačkat na úzkém tramvajovém ostrůvku.
„Takto významné místo by mělo být nejen reprezentativní, ale i bezpečné a přehledné. Jsem ráda, že návrh počítá i s obnovou okolních prostranství. Doufám, že Klárov bude dalším místem, kde se lidé budou cítit bezpečněji a na které budeme moci být pyšní,“ říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská.
Na Klárově přibydou nové stromy, přechody, rozšířené chodníky a nástupní ostrůvky. Tramvajová trať bude narovnána a vzniknou i nové pruhy pro cyklisty.
„Věříme, že spolu s diskuzemi o přejmenování stanice metra se začne mluvit i o přeměně celého prostoru. Je to jeden z nejreprezentativnějších prostorů v Praze, přitom dnes výrazně zaostává za svými možnostmi,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Revitalizace by se měla dočkat i takzvaná „myší díra“ – schodiště z Klárova na Letnou. Studie počítá i s bezbariérovou úpravou této spojky. Další možnou variantou nového dopravního řešení je také omezení odbočení do Valdštejnské ulice směrem od Kampy. To by výrazně přispělo ke zklidnění Malé Strany. Harmonogram počítá s realizací do roku 2023, předpokládané náklady činí 400 mil. Kč.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu