Praha už nechce alkoturisty. Spouští novou kampaň za desítky miliónů
Foto: Unsplash
Pozvednout status Prahy jako města, kde i náročnější klientela nalezne to, co hledá. S tímto cílem odstartuje ve středu digitální reklamní kampaň městské organizace Prague City Tourism (PCT) a dalších partnerů. Vyjde na 40 miliónů korun.
„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu. Společně s PCT budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ říká Hana Třeštíková, radní pro kulturu a cestovní ruch.
Po vzoru Berlína nebo Vídně chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Záměrem je prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu, akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě. Z dřívějších analýz vyplývá, že turisté vyhledávající v Praze pouze večírky a levný alkohol stráví ve městě méně nocí a také zde příliš moc neutratí.
„Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli. Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Kampaň s rozpočtem 40 miliónů korun bude od středy probíhat výhradně v online prostoru přes obsahovou síť RTB a PPC. Prague City Tourism na ní spolupracuje s hlavním městem, Asociací hotelů a restaurací ČR a Letištěm Václava Havla Praha. Firma Mastercard navíc dodala stěžejní data o chování a věkovém rozmezí potenciálních návštěvníků, což přinést efektivní zacílení reklamy.
Důležitými prvky kampaně má být série fotografií a videospotů, které podporují novou image „autentického“ města. Prezentují pražské umělce jako například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers. Tvůrci také ve středu spustí speciální webovou microsite.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují