Praha chce přilákat tuzemské turisty. Chystá kampaň i výhodnější vstupné
Na letošní sezónu chystá hlavní město ve spolupráci s Prague City Tourism kampaň lákající do Prahy tuzemské návštěvníky, kterým chce také Praha nabídnout benefity na vstupném. Čeští návštěvníci mohou alespoň částečně zmírnit výrazný výpadek příjmů ze zahraničního turismu. Současná situace je zároveň podle radní Hany Třeštíková příležitostí, jak do budoucna přenastavit vnímání Prahy v očích zahraničních turistů a zbavit se levného alkoturismu.
„Je jasné, že letní sezóna je z hlediska zahraničního turismu zcela, nebo z většiny, ztracená. Krize nám vzala klíčové příjmy, ale dává nám na druhé straně šanci udělat z Prahy opět víc město, kam s chutí pojedou české rodiny,“ řekla radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
Prague City Tourism počítá se třemi scénáři podle možných termínů znovuotevření hranic. Klíčová bude domácí klientela, pokud by se ale v květnu nebo červnu otevřely hranice, zacílí Praha své kampaně i mimo Českou republiku.
Zahraniční turisté totiž v Praze utratí výrazně více. Turisté by v případě otevření hranic mohli přicestovat především z okolních zemí. Zároveň Praha představila expertům z Komise pro cestovní ruch Rady hl. m. Prahy Koncepci příjezdového cestovního ruchu na další sezóny.
Pro tuzemské návštěvníky pak připravuje Praha benefitní program vázaný na přenocování v hotelech a penzionech. Zahrnout by měl slevy a vstupy zdarma se zvýhodněním návštěvníků, kteří zůstanou v Praze déle. Projekt společně připravují Prague City Tourism, pražský magistrát, Asociace hotelů a restaurací ČR a Hospodářská komora ČR.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují