Novinka v pražském metru. Monitory ve vestibulech zobrazují čas do příjezdu souprav
Ve stanicích metra Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín jsou ode dneška v pilotním provozu nové monitory zobrazující příjezd nejbližších dvou souprav metra do stanice, a to pro oba směry. Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostanou spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po vyhodnocení pilotního provozu, který potrvá 6 měsíců, plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) monitory postupně osadit do dalších stanic pražského metra.
Zobrazovaný čas na nových monitorech ukazuje skutečnou dobu do příjezdu nejbližších dvou souprav metra do stanice. Zohledňuje skutečný provoz metra, tj. každou případnou nepravidelnost, ale také dobu, kterou běžný dospělý cestující ujde klidným krokem od čáry odbavení na peron stanice. Tato doba je individuálně nastavena pro každou stanici. Správnost jejího nastavení si DPP bude ověřovat a podle potřeb upravovat v průběhu pilotního provozu těchto monitorů.
„Chceme poskytovat cestujícím co nejvíce užitečných dopravních informací, aby jejich cesta pražskou MHD byla co nejplynulejší, nejkomfortnější, ale také bezpečná a bez zbytečného běhání po eskalátorech či schodech ve stanicích metra. Zobrazování příjezdů nejbližších souprav ve vybraných stanicích metra je jedním z projektů v rámci smart city, na který v lednu 2020 navážeme zobrazováním skutečných příjezdů autobusů DPP do jednotlivých zastávek,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Zatím jen zkušební provoz
„Čas příjezdu nejbližší soupravy, který na nových monitorech zobrazujeme, již pokaždé zahrnuje dobu, kterou klidnou chůzí běžný dospělý člověk ujde od čáry odbavení na peron stanice. Při odpočítávání tak monitory nikdy nebudou ukazovat čas příjezdu 10 vteřin nebo nulu, ale jako poslední údaj to vždy bude minimální docházková doba na peron stanice. Poté bude automaticky nahrazen informací o příjezdu následující soupravy,“ vysvětluje Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Pilotní provoz monitorů poběží následujících šest měsíců. Dopravní podnik jej následně vyhodnotí a v případě kladných výsledků bude monitory vybavovat další vestibuly stanic pražského metra.
Nové monitory umožní zobrazovat také další provozní informace, jako je například omezení nebo přerušení provozu metra či jiná upozornění a užitečné údaje pro cestující.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu