Pražské zajímavostiPražskýDEN.cz26. srpna 20192 minuty čtení

Nová Trojská lávka bude dokončena příští rok. Praha už vybrala zhotovitele

Vizualizace nové Trojské lávky.

Nejpozději na konci příštího roku by měla být otevřena nová lávka mezi Císařským ostrovem a Trojou. Pražští radní dnes vybrali zhotovitele stavby. Zakázku za 128 milionů korun získala společnost SMP CZ. Původní lávka z roku 1984 se zřítila 2. prosince 2017 kvůli špatnému technickému stavu.

„Při výběru zhotovitele jsme ukázali, jak chceme významné dopravní stavby v Praze soutěžit. Nezáleželo nám jen na ceně, ale také na odborné kvalifikaci, aby nová lávka měla opravdu špičkovou kvalitu. Přihlásit se mohly jen společnosti odborně a ekonomicky zdatné a především technicky způsobilé. Součástí přihlášek byly i seznamy hotových stavebních prací, seznamy techniků, osvědčení o vzdělání, odborné kvalifikaci a popisem technického vybavení, se kterým bude firma pracovat. Jsem si jistý, že stavba nové Trojské lávky je v dobrých rukou,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

ČTĚTE TAKÉ: Nový most u metra Nové Butovice byl otevřen pro veřejnost

Zřícenou lávku má nahradit nová ocelově vyztužená konstrukce s životností 100 let za 130 milionů korun. Oproti původní lávce nebude zevnitř korodovat a její stav bude možné účinně kontrolovat. Je navržena tak, aby byl snadný přístup k ocelovým lanům a bylo jak efektivně zjistit jejich momentální stav. Nová lávka bude široká čtyři metry a bude nově sloužit pěším, cyklistům i lidem na kolečkových bruslích. V případě potřeby po ní přejede také vůz Integrovaného záchranného systému.

Vizualizace nové Trojské lávky. Zdroj: Facebook.com / Adam Scheinherr

Vysoutěžená cena 128 248 653 Kč podle vedení města garantuje odbornou úroveň provedení stavby i kvalitní použité materiály. Cena zahrnuje mimo jiné přípravu území, pravé a levé předpolí, schodiště, elektrické osvětlení a vegetační úpravy.

„Praha potřebuje přesně takové kvalitní mosty. Dluh, který na mostech město má, všichni Pražané znají. Vedle nové podoby soutěží chystaných staveb jsem proto posílil také kontrolu mostů a o rekonstrukcích se nyní rozhoduje na základě více podrobných technických průzkumů. Provádíme také zatěžovací zkoušky, díky kterým most poznáme skutečně do detailu a rekonstrukci naplánujeme rychlejší a kvalitnější,“ dodal Adam Scheinherr.

Nepřehlédněte