Pražské zprávyKristián Vích9. prosince 20202 minuty čtení

Nebojte se nákazy. DPP chce kampaní přilákat Pražany zpátky do MHD

Kampaň „Městem bezpečně, městem spolu…“

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) spustil informační kampaň, která má za cíl rozptýlit obavy cestujících z nákazy covid-19 v prostředcích městské hromadné dopravy. Formou televizních a rozhlasových spotů, on-line bannerů, advertorialů a citylightů poběží do konce ledna 2021.

DPP se v reklamních sděleních prezentuje jako spolehlivý a bezpečný dopravce pro cesty po Praze. Video spoty a vizuály kampaně ukazují paralelu ranní hygieny běžného člověka s přípravou a důkladným úklidem vozů MHD před vyjetím na svou trasu s cestujícími.

Novou kampaní chce Dopravní podnik lidi přesvědčit, že nákazy novým typem koronaviru ve vozech metra, v autobusech či tramvajích není třeba se obávat.

Opaření proti nákaze v MHD

Všechny vozy pražské MHD uklízí pracovníci DPP po každém zatažení do depa, garáže či vozovny (tj. ve většině případů dvakrát denně), pravidelně je dezinfikuje a průběžně ozonizuje. Celkem 105 km tyčí zádržného systému autobusů, metra a tramvají čistí dvakrát – nejdříve saponátem a následně dezinfekcí.

Velkokapacitní bezdotykové zásobníky dezinfekce jsou samozřejmostí v každém vestibulu metra, cestující si mohou ruce vydezinfikovat před vstupem i po výstupu z metra. Kromě toho platí i nařízení o nošení roušek ve všech prostředcích MHD.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1jCPZv1RnA
Videospot kampaně „Městem bezpečně, městem spolu…“

Kampaň také připomíná, že jednotlivá cesta v MHD v Praze trvá cestujícímu v průměru zhruba 15 minut. Těm, kteří přestupují a kombinují různé dopravní prostředky, cca 30 minut. Při dodržování základních hygienických pravidel je tato doba dle nejrůznějších světových studií velmi krátká a pravděpodobnost nákazy covid-19 je proto v MHD velmi nízká.

Sčítání škod

Pokles počtu cestujících v pražské MHD během posledních týdnů se negativní podepsal na příjmech Dopravního podniku. Předběžná ztráty je zatím vyčíslenana 1,2 miliardy korun.

„Chtěli bychom, aby se důvěra lidí v MHD vrátila. Jezdit s námi je naprosto bezpečné, protože se o interiéry vozů z pohledu současných hygienických požadavků důkladně staráme, jako se každý stará sám o sebe,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel Dopravní podnik hl. m. Prahy.

Pro komunikaci sdělení kampaně využije DPP mediamix televizních, rozhlasových, online a printových outdoor reklamních nosičů, jako např. bannery a advertorialy v online médiích, televizní a rozhlasové spoty a na CLV panelech u nákupních center v Praze i Středočeském kraji. Kampaň poběží do konce ledna příštího roku a bude stát zhruba 6,5 mil. korun.

Čtěte také…
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu

Nepřehlédněte

Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu • Žijeme v době, kdy se mění pohled na všechno. I na ty nejtěžší životní okamžiky. To, co bylo dříve tabu, se dnes stává předmětem vášnivých debat. A není divu, stojí před námy těžké otázky, na které musíme hledat odpovědi.

Kostka másla zadarmo. Řetězec bude v pátek uplácet zákazníky, Češi vezmou obchody útokem • Ceny másla v posledních měsících vyletěly do astronomických výšin. To představuje problém zejména v předvánočním čase, kdy každý peče cukroví. Teď ale svitla naděje na levnější máslo.

Dopravní peklo v české metropoli: Kde číhá největší nebezpečí • Řidiči to nemají v hlavním městě jednoduché. Stres, nervozita a nekonečné popojíždění v kolonách se podepisují na jejich psychice. Stále více řidičů při tom přiznává, že se některým místům v Praze záměrně vyhýbají.

Nikdy neříkejte tuto větu naštvanému člověku. Můžete ho vytočit ještě víc. Funguje účinnější taktika • Stále více Čechů a Češek se potýká s vyhrocenými situacemi v práci i doma. Není divu – doba je složitá a nervy mnohdy pracují na plné obrátky. Psychologové přitom varují, že nezvládnutý hněv může mít dalekosáhlé následky.

Časem zapomenutá legendární herečka má v Praze pomník. Až půjdete kolem, připomeňte si její osud. Dnes je den jejího narození • Doba se mění závratnou rychlostí. Co bylo včera slavné, je dnes zapomenuto. A právě teď nastal čas oprášit jeden fascinující příběh z českých divadelních prken. Budete překvapeni, jak originální pocty se jedné herečce dostalo od fanoušků, když končila kariéru.

Tohle má ochránit Čechy před dalším masakrem. Policie odhalila detaily • Česká policie prochází zásadní proměnou. Do roku 2027 do ní stát investuje více než tři miliardy korun. Jde o největší modernizaci za poslední dekádu.

Třídíte vánoční odpad špatně? Nejste sami. Tyhle chyby dělá většina z nás. Kam s kelímkem od svařáku, celofánem nebo balicím papírem • Stává se vám, že před barevnými kontejnery častěji rozmýšlíte, kam který odpad patří? Tuhle situaci v poslední době zažívá čím dál víc z nás. Způsobů balení a typů obalů totiž rychle přibývá a s nimi i otázek, jak správně třídit.

Vánoční tuková pohroma v Praze: Zachraňte potrubí, oleje a tuky vytřídíte snadno • Vánoční svátky nejsou jen časem klidu a pohody, ale také obdobím, kdy výrazně narůstá množství spotřebovaných jedlých olejů a tuků, ať už v domácnostech nebo gastro zařízeních. Ty pak často končí na nesprávném místě – v kanalizačním potrubí. Pražské vodovody a kanalizace proto opakovaně upozorňují na nutnost správné likvidace tohoto druhu odpadu. Jejím nedodržováním hrozí ucpávání trubek a kanalizací, což představuje pro kanalizační systém a čistírny odpadních vod značnou zátěž.

Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují • V českých domácnostech se v předvánočním čase opět rozhořívají vášnivé debaty. Některé z nich se táhnou celé generace a nemají jednoznačného vítěze. Když přijde řeč na bramborový salát, dokáže to pořádně rozvířit emoce.

Češi šílí. Oblíbený vánoční artikl byl vyprodaný už v listopadu. Víme, do kdy máte ještě čas na nákupy • Předvánoční nákupní horečka zasáhla českou kotlinu v plné síle. Mnoho lidí letos vyrazilo do obchodů výrazně dříve než v předchozích letech. Zdá se, že tradiční české odkládání vánočních nákupů na poslední chvíli pomalu ustupuje novému trendu.