Nebojte se nákazy. DPP chce kampaní přilákat Pražany zpátky do MHD
Kampaň „Městem bezpečně, městem spolu…“
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) spustil informační kampaň, která má za cíl rozptýlit obavy cestujících z nákazy covid-19 v prostředcích městské hromadné dopravy. Formou televizních a rozhlasových spotů, on-line bannerů, advertorialů a citylightů poběží do konce ledna 2021.
DPP se v reklamních sděleních prezentuje jako spolehlivý a bezpečný dopravce pro cesty po Praze. Video spoty a vizuály kampaně ukazují paralelu ranní hygieny běžného člověka s přípravou a důkladným úklidem vozů MHD před vyjetím na svou trasu s cestujícími.
Novou kampaní chce Dopravní podnik lidi přesvědčit, že nákazy novým typem koronaviru ve vozech metra, v autobusech či tramvajích není třeba se obávat.
Opaření proti nákaze v MHD
Všechny vozy pražské MHD uklízí pracovníci DPP po každém zatažení do depa, garáže či vozovny (tj. ve většině případů dvakrát denně), pravidelně je dezinfikuje a průběžně ozonizuje. Celkem 105 km tyčí zádržného systému autobusů, metra a tramvají čistí dvakrát – nejdříve saponátem a následně dezinfekcí.
Velkokapacitní bezdotykové zásobníky dezinfekce jsou samozřejmostí v každém vestibulu metra, cestující si mohou ruce vydezinfikovat před vstupem i po výstupu z metra. Kromě toho platí i nařízení o nošení roušek ve všech prostředcích MHD.
Kampaň také připomíná, že jednotlivá cesta v MHD v Praze trvá cestujícímu v průměru zhruba 15 minut. Těm, kteří přestupují a kombinují různé dopravní prostředky, cca 30 minut. Při dodržování základních hygienických pravidel je tato doba dle nejrůznějších světových studií velmi krátká a pravděpodobnost nákazy covid-19 je proto v MHD velmi nízká.
Sčítání škod
Pokles počtu cestujících v pražské MHD během posledních týdnů se negativní podepsal na příjmech Dopravního podniku. Předběžná ztráty je zatím vyčíslenana 1,2 miliardy korun.
„Chtěli bychom, aby se důvěra lidí v MHD vrátila. Jezdit s námi je naprosto bezpečné, protože se o interiéry vozů z pohledu současných hygienických požadavků důkladně staráme, jako se každý stará sám o sebe,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel Dopravní podnik hl. m. Prahy.
Pro komunikaci sdělení kampaně využije DPP mediamix televizních, rozhlasových, online a printových outdoor reklamních nosičů, jako např. bannery a advertorialy v online médiích, televizní a rozhlasové spoty a na CLV panelech u nákupních center v Praze i Středočeském kraji. Kampaň poběží do konce ledna příštího roku a bude stát zhruba 6,5 mil. korun.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu