Malešickou a Českobrodskou ulici propojí nová třída
Nákladové nádraží Žižkov je jedno z pražských transformačních území, kde má v budoucnu vzniknout nová čtvrť. S budoucími obyvateli ale vzroste i nutnost posílení zdejší dopravy. Aby se předešlo přetěžování ulice Jana Želivského, vznikne tzv. „Jarovská třída“.
Urbanistickou studii propojení ulic Malešická a Českobrodská má na základě pověření pražských radních vypracovat Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) do poloviny příštího roku.
Nové propojení bude dvoupruhové. Povede od křižovatky ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati a napojí se na ulici Českobrodská pod Jarovem.
„Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově, které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“ vysvětluje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Myslí se i na tramvaje
V oblasti Nákladového nádraží Žižkov se počítá i s posílením tramvajové dopravy. Tzv. „Jarovská třída“ má zajistit možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále do Malešic, případně alespoň propojení s tratí Jarov (Spojovací).
Kromě nového dopravního propojení a oživení žižkovského brownfieldu je v plánu také rekonstrukce Malešické ulice.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o území, kde probíhá hned několik projektů zároveň, je klíčová koordinace a komunikace. Věřím, že se nám všechny tyto záměry podaří zkoordinovat tak, aby se z Nákladového nádraží Žižkov a jeho okolí stala kvalitní městská čtvrť,“ říká náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu