Londýnské metro hlásilo příští stanici automaticky už na konci 19. století
Nástupiště londýnského metra kolem roku 1900 Foto: neznámý autor, volné dílo
Hlavní město Velké Británie bylo průkopníkem podzemní městské hromadné dopravy. Už v roce 1863 začaly v tunelech jezdit první vlakové soupravy na parní pohon. Ještě před koncem století byly již vozy poháněny elektřinou. Praha si musela na první metro počkat až do roku 1974. Již ve zmíněném roce 1891 si ale Pražané v Národních listech mohli přečíst o úžasném pokroku, jakého Britové dosáhli.
Praktická novinka v oboru železničním
Na podzemní dráze elektrické v Londýně, před nedávnem zahájené, zavedena značná zlepšení v oboru dopravní techniky, jež slouží ku pohodlí obecenstva a zároveň ulehčují personálu.
Především jest cena jízdy na celé trati stejná, nehledě na dálku vykonané cesty, jinou novinkou pak jest automatické ohlašování jmen stanic, jež se vykonává působením jednoduchého mechanismu.
V každém vagoně upraveny jsou pohyblivé desky, na nichž jmena různých stanic zaznamenána jsou velkými čitelnými literami ; jakmile vlak opustí stanici, otočí řidič vlaku jediným hmatem desky ve všech vagonech současně tak, že se objeví jmeno příští stanice.
Vozba nové této trati stále stoupá, v měsíci březnu páčila se průměrně na 16.000 osob denně, což se rovná dennímu příjmu 160 l. št.
– Národní listy, 5. května 1891. Autor neuveden.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují