Lidl má Čechy za hlupáky. Jinak nejde vysvětlit, proč nabízí produkt za skandálně přemrštěnou cenu oproti Německu
Člověk nemusí být za největšího experta na matematiku, aby pochopil, že tady něco nahraje. Německý řetězec Lidl nabízí pro německé zákazníky v akčním letáku od 2. prosince akční balení 450 g pomazánky Nutella za 1,74 euro, což dělá asi 44 českých korun pro všechny držitele karty Lidl Plus.
A teď se podržte. Stejný prodejce nabízí českým zákazníkům v akčním letáku od 2. prosince údajně tu stejnou pomazánku za „senzačních“ 69,90 Kč. Akorát že není tak úplně stejná, protože je o více než polovinu menší.
Nerozumíte? Pojďme si to přepočítat na reálné ceny:
🇩🇪 NĚMECKO: 1 kg Nutella – 3,87 euro (97,78 Kč )
🇨🇿 ČESKO: 1 kg Nutella – 13,83 euro (349,50 Kč)
Tento astronomický rozdíl v cenách stejného produktu je pro české spotřebitele nejen urážlivý, ale také těžko obhajitelný z hlediska běžných tržních mechanismů. Skoro to vypadá, jako by Češi dopláceli Němcům skutečnou cenu za Nutellu.
Vánoční teror v českých ulicích. Praze došla trpělivost. Začala jednat, další se přidávají. Ale co na to lidi?
Čechům hrozí mastná pokuta v řádu desítek tisíc. Je to randál a usvědčit může záznam kamery
I když vezmeme v úvahu již klasické ohrané výmluvy o rozdílných logistických nákladech a specifičnosti českého trhu, více než trojnásobná cena za identickou pomazánku nemá racionální opodstatnění. A to ještě nepočítáme, že české platy jsou výrazně nižší než ty německé, přestože premiér Fiala v jakémsi podivném výroku slibuje zázračnou nápravu do čtyř let, pokud mu voliči opět dají důvěru. Aha!
Co je ještě více znepokojující, je fakt, že Lidl není v této praxi osamocen. Podobné cenové rozdíly lze pozorovat i u dalších nadnárodních řetězců působících na českém trhu, což vyvolává oprávněné otázky o férové cenové politice vůči českým zákazníkům.
Velký horoskop na Vánoce 2024 pro všechna znamení. Tohle hvězdy chystají pod stromeček
Sen o vlasech aneb Proč se nám zdá o stříhání a co prozrazují sny o vypadávání vlasů?
Zatímco západoevropští spotřebitelé si mohou dopřát kvalitní značkové produkty za rozumné ceny, čeští zákazníci jsou nuceni platit prémiové ceny za často méně kvalitní výrobky. Tohle se nesmí stát tolerovanou normou a čeští zákazníci by proti tomu měli začít bojovat.
Tento případ Nutelly je jen špičkou ledovce v dlouhodobém trendu dvojí kvality a dvojích cen na evropském trhu. Přestože Evropská unie oficiálně bojuje proti těmto praktikám, realita českého trhu ukazuje, že cesta k skutečně jednotnému evropskému trhu s férovými podmínkami pro všechny spotřebitele je stále velmi dlouhá.
Jak se pak někdo může divit, že lidé jsou naštvaní a nevidí v Evropské unii skutečného zastánce hodnot rovnosti, na kterých by měla být postavena?
Češi jsou nadšení. I letos ušetří o Vánocích peníze. Prodejce cenu nezvýšil