Letiště Praha hledá provozovatele obchodů pro cestující
Letiště Praha vypsalo koncesní řízení na provozovatele celkem sedmi obchodů v oblasti tzv. travel essentials. Obchody by měly nabízet například tisk, drobné občerstvení či různé doplňky k cestování. Termín pro podání nabídek je do 2. srpna, základní doba nájmu činí pět let.
„Naším cílem je poskytnout cestujícím v rámci každé ze sedmi obchodních jednotek vše, co by se jim mohlo hodit během letu a dalších cest. Jde tedy o maloobchodní prodej se sortimentem tzv. travel essentials. Řadíme sem nabídku drobnějších produktů, jako je například tisk, tabákové výrobky, menší občerstvení nebo různé cestovní doplňky,“popisuje možnou budoucí nabídku pro cestující Jiří Petržilka, výkonný ředitel neleteckého obchodu Letiště Praha.
Provozovatel obchodů má vzejít z koncesního řízení, které nyní letiště vypsalo. Od uchazečů se požaduje, aby provozovali obchodní činnost v segmentu „travel essentials“ nepřetržitě v posledních pěti letech. Současně musí mít za poslední tři roky alespoň 30 obchodů se sortimentem „travel essentials“, z nichž se minimálně dva nacházejí na významných dopravních uzlech (letiště, vlaková či autobusová nádraží).
O vítězích má rozhodnout kvalita
Při hodnocení zaslaných nabídek se z poloviny přihlíží k finančním kritériím a z poloviny ke kritériím kvalitativním. Mezi ně patří schopnost obchodníka průběžně se přizpůsobovat proměnlivé skladbě cestujících, originalita v rozvržení obchodních prostor, rozmanitost nabízeného zboží či kvalita personálního zajištění a logistiky.
„Nemalou pozornost přikládáme i schopnosti potenciálního nájemce a provozovatele obchodů efektivně působit v digitální oblasti. Požadujeme proto, aby účastníci koncesního řízení předložili své dosavadní zkušenosti s e-commerce a navrhli, jak si v tomto představují budoucí spolupráci. Současně by měl vyčíslit a specifikovat dopady využívání vícekanálového prodeje a vztahu se zákazníky na očekávané zvyšování prodeje a maximalizaci tržeb,“ doplňuje požadavky Letiště Praha v rámci koncesního řízení Jiří Petržilka.
Nabídky je možné podávat do 2. srpna, vítěz koncesního řízení by měl být znám během září. Nájemní smlouva bude uzavřena na pětileté období. Nových obchodů se cestující dočkají v lednu 2020.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují