IKEA bude mít pobočku na Václavském náměstí. Otevírá už ve čtvrtek
Společnost IKEA otevírá ve čtvrtek 20. září první pop-up studio v Česku. Nachází se v centru Prahy na adrese Václavské náměstí 16 a ponese jméno IKEA Point.
IKEA se chce novým konceptem obchodu přiblížit svým zákazníkům a nabídnout jim prostor plný inspirace, pohodlné plánovací studio i oblíbenou kavárnu jako místo pro setkávání s přáteli i pořádání různých aktivit pro zákazníky. Podle zástupců společnosti vznikl IKEA Point jako dočasný prostor, kterým si chtějí otestovat nový koncept menších prostor v centru měst.
„Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti. Chceme být ale našim zákazníkům blíž a setkávat se s nimi na více místech. Jedním z nich je právě IKEA Point na Václavském náměstí,“ vysvětluje Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, jak nový koncept zapadá do strategie IKEA.
IKEA Point poskytne zákazníkům téměř 800 m² inspirace zaměřené na sortiment obývacích pokojů, který bude doplněný o aktuální limitované kolekce. Zákazníci zde mohou s pomocí odborníků z řad IKEA pohodlně plánovat své kuchyně, šatní a úložné systémy a obývací stěny. Kromě plánování bydlení a inspirace je jim k dispozici i příjemná kavárna v prvním patře IKEA Point.
Design IKEA Point je pojatý v minimalistickém skandinávském duchu. Zákazníci zde najdou novinky v sortimentu, limitované kolekce i ikonické produkty, které však v prostředí pop-upu vystupují v novém světle. V plánovacím studiu jsou veškeré vzorky materiálů v různých barevných kombinacích včetně podpůrných výrobků, jako jsou dvířka, zásuvky nebo úchytky. Zákazníci si můžou vytvořit vlastní koláž produktů a lépe si tak představit a naplánovat celkový vzhled interiéru.
Pop-up je součástí globální strategie IKEA, která tento koncept testuje v několika zemích. „Pop-up je už dle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě velmi oblíbený. Budou nás velmi zajímat reakce zákazníků. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky,“ uvádí lídr projektu Peter Tichý.
Investice do inspirace v centru města činila 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují