Hlávkův most prochází diagnostickou zatěžovací zkouškou
Hlávkův most čeká v budoucnu rekonstrukce.
Hlávkův most, spojující Karlín a Holešovice, prochází v těchto dnech další etapou průzkumu. Technická správa komunikací na jedné z jeho částí provádí dynamické zkoušky, které jsou součástí kompletní diagnostiky mostu. Provoz na mostě zůstal nepřerušen, pouze chodci musí v nočních hodinách využít jen jeden ze dvou chodníků. Výsledky všech diagnostických prací budou k dispozici do konce června.
Dynamické zatěžovací zkoušky obloukových částí Hlávkova mostu jsou dalším bodem procesu komplexní diagnostiky, na jejímž základě vzniknou návrhy rozsahu rekonstrukce. Práce začaly toto pondělí a ukončeny budou v pátek.
„Automobilový ani tramvajový provoz nebude během těchto zkoušek omezen. Abychom nenarušili plynulost provozu, budeme práce provádět v noci od 20:00 do 6:00 hodin. V tomto čase bude uzavřen pouze pravý chodník (při pohledu z centra, pozn.), pěší budou moci využít chodníku levého,“ říká Petr Smolka, generální ředitel TSK, a. s.
Hlávkův most pod drobnohledem
„V minulosti se na důkladné diagnostiky pražských mostů nedostávalo financí, mimo Libeňského mostu. Pro nás jsou ale momentálně jednou z priorit v oblasti dopravy. V tomto volebním období bychom navíc rádi zahájili projektovou přípravu Rohanského mostu. Ten by měl v budoucnu ulevit dopravní situaci, kterou opravy Hlávkova mostu způsobí a kterou už nyní komplikuje omezení na Libeňském mostě,“ říká náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Na železobetonovém mostě již v loňském roce TSK provedla spolu s Kloknerovým ústavem několik diagnostických prací.
Libeňský most se bourat nebude. Rada schválila rekonstrukci
„V září 2018 jsme na Hlávkův most instalovali čidla, která měří pohyby kloubů oblouků při změnách teploty. Odebrali jsme velké množství vzorků materiálů, zejména betonu, na kterých probíhají laboratorní zkoušky. Stále také provádíme podrobné prohlídky konstrukcí se záznamem jejich poškození a poruch a hodnotíme přechodové desky z hlediska koroze a statické únosnosti. Probíhá i podrobný stavebně-historický průzkum. Nyní zahajujeme dynamické zkoušky a čekají nás ještě zkoušky statické a řada dalších prohlídek, odběrů, testů a teoretických analýz statické spolehlivosti konstrukcí. Všechny diagnostické práce bychom měli dokončit nejpozději v letních měsících,“ říká Jiří Kolísko, ředitel Kloknerova ústavu ČVUT.
Celá stavba Hlávkova soumostí je unikátní nejen svou výzdobou, ale také konstrukcí složenou ze tří různých částí (most přes plavební kanál, most přes ostrov Štvanice a most přes Vltavu). Připravované opravy navíc musí schválit i památkáři, most je totiž od roku 1958 je památkově chráněný. Výsledky diagnostiky by měly být zpracované v červnu letošního roku.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu