Dopravní podnik začal testovat další městský autobus na hybridní pohon
Autobus Iveco Urbanway Hybrid 12 m.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) pokračuje v testování hybridních autobusů v reálném provozu pražské MHD. Po dobu dvou měsíců bude zkoušet autobus Iveco Urbanway Hybrid 12 m. Pohon představuje kombinaci spalovacího motoru a trakčního elektromotoru v sériovém zapojení. Píše o tom server tram-bus.cz.
Autobus je plně nízkopodlažní, má tři dveře a je dlouhý 12 metrů. Vejde se do něj až 86 cestujících. Autobus obdržel evidenční číslo 4998 a cestující jej mohou do 10. října vyzkoušet zejména na linkách číslo 133, 165, 175, 207 a 213. Na těchto linkách je do konce září testován i hybridní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid.
„Je důležité zkoušet a vyhodnocovat, jaké výsledky hybridní autobusy přinesou v pražských ulicích. Dosavadní výsledky potvrzují úspory ve spotřebě nafty a tím i snížení emisí. Je to určitě směr, kterým se má MHD v Praze ubírat,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora zodpovědný za dopravu.
„Nákup hybridních autobusů se jeví jako vhodné dočasné řešení při přechodu k plně bezemisním vozidlům, protože u nich je podmínkou vybudování nabíjecí a plnící infrastruktury, což je však časově poměrně náročné. Hybridní vozidla budování dodatečné infrastruktury nevyžadují,“ uvedl DPP.
Pražský dopravní podnik testuje hybridní autobus Solaris
Hybridní autobusy jsou vybaveny generátorem, který je poháněn vznětovým motorem. Kola pak jsou roztáčena elektromotorem napájeným z generátoru či z ultrakondenzátorů umístěných na střeše. To znamená, že mezi vznětovým motorem a koly není žádná mechanická vazba. Ultrakondenzátory se dobíjejí při brzdění vozidla nebo spalovacím motorem.
Tento článek vznikl ve spolupráci se serverem tram-bus.cz
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují