Do Prahy zavítalo více tuzemských turistů. Kampaň zabrala, pochvaluje si vedení města
Foto: Unsplash
Od července do září zavítalo do Prahy o 41,7 % více návštěvníků než v minulém roce ve stejném období. Stále se však jedná o více než 53% propad oproti roku 2019.
Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) do metropole zavítalo ve 3. kvartále celkem 1 063 788 hostů, z nichž přes 41 % byli domácí turisté. Následovali turisté ze sousedního Německa, Slovenska a Polska. Navýšení domácích hostů oproti červenci a srpnu roku 2019 dosáhlo 45 %.
„Stejně jako loni se nám díky programu V Praze jako doma podařilo přilákat do hlavního města řadu tuzemských turistů i návštěvníků ze sousedních zemí a zmírnit tak drastické dopady pandemie na turistický ruch. Díky tomu víme, že dobře cílené kampaně nám můžou do budoucna pomoci do Prahy přilákat kultivovanou klientelu, která bude pro město přínosem,“ sdělila radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
S celkovým trendem je spokojený i předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro. „Je to cílová skupina, kterou chceme v metropoli udržet a právě program V Praze jako doma pomohl k tomu, že se Praha stává atraktivní destinací i pro české klienty,“ uvedl.
Proměnlivou dobu společnost Prague City Tourism společně s městem i nadále sleduje a nastavuje podle ní své marketingové kampaně, které do Prahy lákají potenciální turisty. Současná podzimní a zimní kampaň cílí primárně na bonitnější zahraniční klientelu.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují