Co zaměstnanci doopravdy chtějí od svých šéfů o letošních Vánocích? Průzkum dává jasná data
Pracovní trh dramaticky mění a firmy hledají různé divné způsoby, jak si udržet kvalitní zaměstnance. Poměrně překvapivé zjištění vyšlo z nedávného průzkumu mezi americkými pracovníky. Provedla ho společnost Talker Research mezi 2000 respondenty. A odhaluje zajímavý trend v oblasti pracovní spokojenosti. Ukazuje se, že peníze nejsou vždy tím hlavním motivátorem, který drží lidi v zaměstnání.
Více než polovina dotázaných zaměstnanců uvedla, že se cítí nejvíce oceněna právě během vánočního období, což představuje jedinečnou příležitost pro zaměstnavatele posílit vztahy na pracovišti.
Populární televizní matador v důchodu se vrací na obrazovky. Pomůže zachránit kdysi slavnou stanici?
Další český řetězec začíná rozvážet potraviny až domů. Cílí hlavně na seniory
Dva ze tří zaměstnanců plánují účast na letošních vánočních večírcích, přičemž hlavními lákadly jsou kromě bezplatného občerstvení především setkání s kolegy v neformálním.
To není všechno
Výzkum přináší i další zajímavé poznatky o tom, co zaměstnanci skutečně považují za důležité. Podle 72 % respondentů je klíčové být součástí firemní kultury.
Téměř polovina dotázaných považuje za nejdůležitější prvek firemní kultury své spolupracovníky, což výrazně převyšuje význam přikládaný vedení nebo sdíleným hodnotám. Osobní komunikace tváří v tvář zůstává podle 63 % respondentů nejefektivnějším způsobem budování pozitivních vztahů.
Někdy stačí lidský přístup
Zatímco mnoho firem investuje do netradičních benefitů, jako jsou relaxační zóny nebo programy duševního zdraví, zaměstnanci stále nejvíce oceňují prostý projev uznání od kolegů a nadřízených.
Pro 58 % dotázaných je právě uznání a oceňování jejich práce klíčovým faktorem při rozhodování o setrvání v současném zaměstnání. Pouhých 13 % uvedlo, že firemní uznání nemá vliv na jejich rozhodnutí o změně zaměstnání.
Mobily skrývají mimořádnou anomálii. Každý se může přesvědčit
Hacknuté USB nabíječky kradou data z telefonu. Jsou po celém Česku, existuje ale ochrana
Výzkum přichází ve zvláštní době, kdy firmy po celém světě čelí problémům s udržením talentovaných pracovníků a hledají efektivní způsoby, jak posílit pracovní kulturu. Více než třetina respondentů hodnotí svou pracovní kulturu jako mimořádně dobrou.
Je to dáno zejména díky pocitu sounáležitosti a přátelské komunikaci. Výsledky proto jasně a zřejmě naznačují, že investice do mezilidských vztahů a uznání na pracovišti může být pro firmy klíčem k dlouhodobému úspěchu.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují