Problémové tramvaje 14T se postupně vrací do provozu
Tramvaj Škoda 14T prošla renovací.
Dopravní podnik dnes vrátil do ulic Prahy další vůz typu 14T. Opravenou a zmodernizovanou tramvaj, jinak známou jako „Porsche“, nasadil na linku č. 17. Do roku 2020 by se mělo do provozu vrátit celkem 57 těchto vozů.
Typ tramvaje Škoda 14T byl odstaven v srpnu 2014 na základě rozhodnutí Drážního úřadu. Od té doby Dopravní podnik hl. m. Prahy vyměňuje příčníky podvozků, které často praskaly. Zároveň mění také interiér a exteriér vozů, na který si v minulosti stěžovali mnozí cestující.
Podoba staronové tramvaje byla představena v dubnu 2016 s tím, že ohlasy cestujících rozhodnou, zda se úprav dočkají i ostatní tramvaje. Podle DPP se nový koncept nakonec osvědčil.
Větší komfort pro cestující
Nová verze tramvaje 14T má o něco širší uličky a čalouněné sedačky nahradily hygieničtější plastové sedáky. Změna interiéru výrazně zrychlila odbavení cestujících v zastávkách a zvýšila komfort pro cestující také změnou sedadel z podélné pozice (lavice) na příčné.
Hostivařská přehrada potřebuje 115 milionů korun, aby ochránila Pražany před povodní
„V letošním roce bude navráceno do provozu celkem 15 těchto vozů. V dalších letech budou plynule prováděny opravy a modernizace s ukončením v roce 2020,“ říká technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, skládá se z pěti článků spojených klouby. Přepraví až 270 cestujících.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu