Praha bude mít devatenáctý most. Stavba začne na konci léta
Foto: Magistrát hl. m. Prahy
Městské části Praha 4 a Praha 5 budou mít propojení přes Vltavu. Projekt Dvoreckého mostu získal veškerá potřebná stavební povolení. Nyní už se čeká jen na podpis smlouvy města se zhotovitelem stavby.
Sdružení firem Metrostav TBR, Strabag a Firesta Fisher plánuje zahájit výstavbu mostu na přelomu srpna a září. Hotovo by mělo být na přelomu let 2024 a 2025. Nové propojení vltavských břehů mezi zlíchovským a podolským nábřežím bude sloužit městské hromadné dopravě, cyklistům a chodcům.
„Stavba je základním kamenem takzvané jižní tramvajové tangenty, která propojí tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Zlepší se přestupní vazby mezi dopravními uzly Lihovar a Dvorce. Po mostě budou jezdit dvě tramvajové linky a čtyři autobusové. Odhadujeme, že budoucnu ho denně využije 50 000 uživatelů napříč druhy dopravy a výrazně se zjednoduší cestování mezi oběma břehy řeky. Například autobusová linka 118 díky odklonění z Barrandovského mostu ušetří Pražanům pět minut cesty,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.
Most má na délku měřit 388 metrů a široký bude 16 metrů. Stát bude zhruba miliardu korun. Stavba je naplánována na několik etap a potrvá přesně 810 dní. V původních návrzích most ústil na Dvorecké náměstí, vstřícně Jeremenkově ulici. Projekt ale nakonec počítá s tím, že východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice. Západní pak poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Součástí projektu je i návrh nové tramvajové a autobusové zastávky Dvorecký most.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují