Praha představila novou podobu Smetanova nábřeží
Foto: Praha SOBĚ
Pražští radní schválili návrh nové podoby Smetanova nábřeží. Oznámil to náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Změny se mají týkat zastávek tramvají, stromořadí, chodníků nebo laviček.
Stavební práce by měly začít už letos na podzim, napsal Scheinherr na svém Facebooku s tím, že má jít o největší úpravu tohoto místa za několik desítek let.
Co se změní
U Karlových lázní vyroste nová tramvajová zastávka směrem ke Staroměstské. Rozšíření se dočká také zastávka Staroměstská směrem z centra od Smetanova nábřeží.
Změnou projde také i současné uspořádání zastávek Národní divadlo, kvůli kterým musí tramvajové linky 2 a 18 stavět dvakrát v jedné zastávce. Ta na Smetanově nábřeží se zruší a uvolní místo chodcům a stromům. Linka 17 bude nově stavět v plánované stejnojmenné zastávce na Masarykově nábřeží.
Na široké promenádě vedoucí od Karlova mostu přes Smetanovo nábřeží až po Národní divadlo pak má být vysázeno 24 nových stromů.
Co bude s auty?
Vedení města však musí vyřešit ještě jeden palčivý problém, kterým je osobní automobilová doprava. Už nyní ve směru ke Karlovu mostu řidiči neprojedou mezi Divadelní ulicí a křižovatkou u mostu Legií.
Vedení Prahy nechalo asi dvousetmetrový úsek v jednom směru pro auta dočasně uzavřít na konci loňského května, což tehdy kritizovala radnice Prahy 1 i řada politiků. Definitivním řešením má nyní zabývat speciální pracovní skupina.
„Půjdu na ni s návrhem, kterým se pro rezidenty městských částí Praha 1, 2 a 5 nic nezmění. Díky detekci registračních značek budou stále moci projet skrz Malou Stranu a Staré město z jihu na sever nebo naopak. Ostatní budou moci do oblasti přijet autem stejně jako dosud, jen se by se museli vrátit stejným směrem, jakým přijeli,“ uvedl Adam Scheinherr.
Toto opatření by podle něj podstatně zvýšilo plynulost linek MHD a bezpečnost chodců. Naopak by se snížil hluk a emise.
„Na každé místo v Praze se musíme z dopravního hlediska dívat individuálně a posuzovat, kdo a jak ho nejvíce využívá. Z hlediska jednotlivých druhů dopravy totiž využívají Smetanovo nábřeží ze 70 % lidé v MHD a chodci. Zbylých 30 % je individuální automobilová doprava,“ vysvětlil Scheinherr.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu