Stavba tramvajové vozovny v Hloubětíně začne nejspíš na podzim
Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Dopravní podnik vypsal tendr na zhotovitele nové deponovací a opravárenské haly hloubětínské tramvajové vozovny. Stavba za 1,6 miliardy korun by měla začít ještě letos.
Už loni na podzim začali dělníci budovat nové energocentrum. Po jeho dokončení by měla navázat nejen výstavba stěžejní části vozovny, ale také úprava ostatních částí areálu jako jsou přijezdové komunikace, odstavné plochy, parkoviště a zeleň.
Nová hala bude mít deponovací kapacitu až 61 vozů. Opravárenská část má mít šest stanovišť s kapacitou až 12 tramvají. V areálu vzniknou i další dvě nové budovy pro ostatní provoz. Na dokončení stavby bude mít vítězná firma 26 měsíců.
Mytí dešťovou vodou
Nová vozovna má být výrazně šetrná k životnímu prostředí. Přispějí k tomu úspornější technologie, fotovoltaické panely na štřeše nebo vnitřní uspořádání haly. Ta bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení.
„Praha po více než 70 letech získá novou moderní vozovnu šetrnou k životnímu prostředí. Energií ze střešních fotovoltaických panelů se chystáme zásobovat vozovnu, chycenou dešťovou vodou budeme zase umývat tramvaje a vytápění zajistíme pomocí šetrných úsporných tepelných čerpadel,“ sdělil Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
V areálu hloubětínské vozovny začala stavba energocentra
Pokud výběr zhotovitele proběhne bez komplikací, moha by stavba nové vozovny začít na konci září, kdy by mělo být dokončeno a zprovozněno právě budované energocentrum. Svému účelu by pak nová vozovna v Hloubětíně mohla začít sloužit na konci roku 2023.
Zdroj: Tisková zpráva DPP
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují