Historický rekord. Letiště Václava Havla letos odbavilo 15 milionů cestujících
Na pražském letišti bylo letos uskutečněno více než 139 tisíc vzletů a přistání.
Letiště Praha dnes ráno překonalo hranici 15 milionů odbavených cestujících, což je nejvíc za 80 let jeho existence. Největší letiště v České republice tak pokořilo teprve rok starý rekord z prosince loňského roku, kdy oznámilo 13 milionů odbavených cestujících. Provozně rekordní je pro Letiště Praha celý letošní rok.
Rekordní výsledky vykazovalo Letiště Praha v průběhu celého letošního roku a zařadilo se tak ve své kategorii (10-25 milionů odbavených cestujících) mezi provozně nejrychleji rostoucí letiště v Evropě. Na výsledky měla vliv jak zvyšující se atraktivita Prahy jako zajímavé a bezpečné destinace pro cestující ze zahraničí, tak i ochota Čechů více investovat do zahraničních cest. „Letiště Praha je stále více vnímáno jako zajímavý partner pro mnohé významné letecké společnosti, ať už k nám přicházejí nově nebo zde navyšují své stávající kapacity či frekvence,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Rekordní počet odbavených cestujících se výrazným způsobem projevil na běžném provozu největšího českého letiště. K dnešnímu dni zde bylo uskutečněno více než 139 tisíc vzletů a přistání. Cestující si nechali odbavit na 8 milionů zavazadel, přičemž na odletech to bylo zhruba 4,5 milionů zavazadel, zatímco na příletech odhadem 3,4 milionů zavazadel. Zhruba 100 tisíc zavazadel bylo zapsáno jako tranzitní. Z 15 milionů cestujících jich bylo více než 12,7 milionů odbaveno pomocí 33 nástupních mostů, kterými Letiště Praha celkově disponuje. Zbytek cestujících byl odbaven ze vzdálených stání prostřednictvím autobusů. Těch má Letiště Praha ve svém vozovém parku momentálně celkem dvacet.
Se zvyšujícím se počtem odbavených cestujících souvisí také informační služby, které na Letišti Václava Havla Praha poskytuje celkem 65 pracovníků informací a šest informačních asistentů hovořících čínsky, kteří jsou k dispozici cestujícím směřujícím přilétajícím ze čtyř nabízených destinací v Číně. K pohodlnému a plynulému odbavení 15 milionů cestujících napomohli také informační asistenti v terénu v červených tričkách. Těch je v letním období k dispozici sto, po zbytek roku šedesát.
Roste i neletecký provoz
Rostoucí počet odbavených cestujících má vliv rovněž na neletecký provoz Letiště Praha. Ten zahrnuje také gastro služby, které zajišťuje v prostorách letiště mimo jiné restaurace Praha. Ta v letošním roce nabídla v rámci svého denního menu na 400 různých druhů hlavních jídel a jen na oblíbené řízky spotřebovala celkem šest tun kuřecího a vepřového masa. Na krytých parkovištích v areálu letiště naproti tomu zaparkovalo k dnešnímu dni zhruba 185 tisíc aut.
Letiště Praha i při silné provozní zátěži nezapomnělo ani na aktivity v oblasti společenské odpovědnosti, v jejichž rámci se zaměřuje především na podporu veřejného života v okolních obcích, ale také na nejrůznější zajímavé charitativní projekty. Celkem v letošním roce podpořilo Letiště Praha 121 realizovaných projektů a jen na ty v environmentální oblasti věnovalo přes 24 milionů korun. Více než pět milionů korun směřovalo na podporu jazykového vzdělávání dětí základních škol.
Smrt jako služba. Eutanázie v zámoří stále běžnější. V Česku musíme otevřít debatu