Pražské zprávyKristián Vích8. ledna 20202 minuty čtení

Dopravní podnik hledá stavitele prvního úseku metra D

Vizualizace stanice Olbrachtova.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal veřejnou zakázku na stavbu první části nové linky D pražského metra v úseku Pankrác – Olbrachtova. První úsek má být nejhlubší a nejkomplikovanější částí nového metra. Stavba na Pankrácké pláni bude probíhat v geologicky nejsložitějších podmínkách, přímo pod stávající tratí metra C.

Doba výstavby prvního úseku bude 7,5 roku a předpokládaná hodnota nadlimitní sektorové veřejné zakázky činí 10,829 miliard Kč bez DPH. Lhůta pro podání závazných nabídek je do 60 dnů od vypsání zakázky.

ČTĚTE TAKÉ: Lanovka na Petřín má poruchu, nepojede několik týdnů

DPP bude nabídky hodnotit podle jejich ekonomické výhodnosti na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality. Smlouvu s vítězem plánuje podepsat do konce letošního června. Samotná stavba by měla začít ještě tento rok po dokončení geologického průzkumu a získání pravomocného stavebního povolení.

ČTĚTE TAKÉ
Stavba metra D slavnostně zahájena. Na Pankráci startuje geologický průzkum

Kromě základní a profesní způsobilosti požaduje DPP po zhotoviteli také splnění ekonomické a technické kvalifikace. V případě ekonomické kvalifikace nesmí celkový roční obrat dodavatele činit méně než 5 miliard Kč bez DPH v žádném z bezprostředně předcházejících tří uzavřených účetních období.

Zhotovitel prvního úseku metra D naváže ve dvou lokalitách na probíhající geologický průzkum, který bude dokončen do letošního července. Úkolem zhotovitele bude vyrazit a postavit přestupní stanici Pankrác D a její napojení na stávající metro C, dále stanici Olbrachtova a traťové tunely mezi nimi včetně osazení veškeré elektroinstalace, kolejí, výtahů, eskalátorů a dopravní infrastruktury.

Nepřehlédněte