Praha přivítala rok 2020 vidomappingem na budově Národního muzea
Hlavní město přivítalo rok 2020 novoročním videomappingem na Historickou budovu Národního muzea s názvem „My, Praha“. Do přípravy světelné show se zapojily i stovky dětí ze základních škol v metropoli. Celkově bylo představení promítáno celkem třikrát za večer a cestu na Václavské náměstí si podle odhadu Magistrátu našlo několik desítek tisíc lidí.
Novoroční videomapping nahradil oproti minulým rokům oficiální ohňostroj, který část Pražanů vnímá jako nevhodný z hlediska životního prostředí a bezpečnosti pro zvířata žijící na území Prahy.
V Praze se nicméně v tradiční čas 18:00 konal i klasický ohňostroj. Uspořádal ho spolek Ohňostroj pro Prahu. Na zaplacení se skládali sami Pražané na transparentním účtu a záštitu mu udělila MČ Praha 2. Odpaloval se z prostranství u Nuselského mostu a ujít si ho nenechaly tisíce lidí.
Chceme ukázat, že to jde i jinak, říká Hřib
Magistrátem uspořádaný oficiální videomapping se promítal celkem třikrát – v 18:15, 19:15 a 20:15 hodin. Dohromady se na místě prostřídaly desetitisíce diváků. Součástí show se staly i práce dětí z pražských škol. Ty na velkých čtvrtkách namalovaly, jak si představují svoji budoucí Prahu. Vzniklo více než 250 obrázků a řada z nich byla použita při projekci.
„Chtěli jsme ukázat, že se dá vstup do nového roku oslavit i bez výbuchů, dýmu a zraněných zvířat. Na Národní muzeum se tak promítal příběh Prahy – toho, jaká je a kam směřuje. Líbilo se mi, že bylo představení tak barevné a pozitivní nebo že se pracovalo i s výtvarnou tvorbou pražských dětí,“ řekl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
„Novoroční videomapping na téma Praha budoucí jsme uchopili jinak, než ty obvyklé či historické. Byl novoroční oslavou, stylizovaně barevný, veselý, pestrý, optimistický s pojící linkou naivní dětské grafiky. Každý obraz byl jiný, a přesto všechny spojovala jedna myšlenka. Vložili jsme do novoroční show poselství, které nebylo o budovách, ale o lidech. My všichni jsme Praha. Naše město bude takové, jací budeme my, a budoucností Prahy jsou děti, protože děti jsou naše budoucnost,“ uvedla Lenka Střítecká, jednatelka společnosti Art4promotion, která zvítězila ve veřejné zakázce na vytvoření videomappingu.
Za světelnou show Praha zaplatila téměř dva miliony korun. Ohňostroj v Praze 2 prý vyšel na necelých 250 tisíc korun.
Bramborový salát rozděluje Čechy. Spor o správný recept nemá vítěze, ale jednu věc profíci rozhodně doporučují