Pražské zprávyKristián Vích29. září 20182 minuty čtení

Praha chystá rekonstrukci Revoluční ulice za desítky milionů korun

Revoluční ulici čeká v dohledné době rekonstrukce tramvajové trati. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) ve spolupráci s ateliérem Ondřeje Císlera již vypracoval studii, kterou schválili pražští radní. Návrh počítá s rozšířením chodníků a výsadbou nového stromořadí. Pražané se mohou těšit i na malé náměstíčko na rohu Klimentské ulice.

Revoluční ulice je významnou vstupní bránou do území bývalých staroměstských hradeb, které do 18. století vedly od dnešního Štefánikova mostu až po most Legií. Denně tudy však projede více ne 15 tisíc aut.

ČTĚTE TAKÉ: Pražské letiště na hranici provozní kapacity. Cestující se musí připravit na dočasné snížení komfortu

„Pracujeme nyní intenzivně na nové reprezentativní podobě pro celý „ring“, tedy bulvár, kde dříve bývaly staroměstské hradby, a toto je první vlaštovka. Smyslem je udělat z Revoluční konečně příjemný prostor zejména pro chodce. Kromě širších chodníků a nového mobiliáře zde přibude i 30 nových stromů!“ říká Petra Kolínská, radní pro územní rozvoj hl. m. Prahy.

Studie navrhuje rozšíření chodníků na východní straně ulice a zlepšení přístupu na zastávkové ostrůvky, které budou s chodníky propojeny vozovkou ve zvýšené – shodné – úrovni. Přibydou také nové přechody pro chodce. Západní strana ulice bude nově osazena stromořadím. Studie dále navrhuje přesun zastávky tramvaje „Dlouhá třída“ směrem k Vltavě naproti stávající zastávce v opačném směru. Protilehlost zastávek přinese dva nové přechody a zároveň zlepší dostupnost nábřeží a řeky.

„Revoluční ulice trpí vysokou dopravní zátěží, která pohyb chodcům ztěžuje. Toto zatížení je bohužel způsobeno i umožněným průjezdem aut pod Prašnou bránou. Břeh Vltavy je navíc z ulice téměř nedostupný. Studie s těmito problémy pracuje a prostředí a pohyb v něm významně zlepšuje,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.

Studie myslí i na krátkodobé parkování pro zásobování, rezidenční parkování naopak rozmělňuje do okolních ulic. V místě zastávek bude snížena rychlost na 30 km/h. Zkrátka nepřijdou ani cyklistí, v úseku od nábřeží k zastávce tramvaje je navržen samostatný cyklopruh.

ČTĚTE TAKÉ: Stanice metra Vltavská prochází rozsáhlou revitalizací. Co všechno se změní?

Rekonstrukce by měla začít v roce 2020. Celkové náklady jsou odhadovány na 120 miliónů korun.

Nepřehlédněte